Ridning :)

Idag har det varit en hästdag på riktigt här hemma, haha det tycker många att vi har vaje dag.
Jag tycker det är jättekul & rida, jag älskar det. Ännu roligare är det när AnnSofie & jag kan rida tillsammans.
Synd bara att det inte går på våra egna hästar, Nippran rider jag på som vi lånat hem över sommaren & Ior har AnnSofie låna av Lisa 2 gånger..

Först var Lova & AnnSofie ut med vagnen & Mulle en timme då promenerade jag med.
Sen blev det en långtur på 2 timmar, jag hade Nippran som vanligt, AnnSofie lånade Ior & Lisa red Hubert.
Nippran är så pigg & framåt jämt, hon är så kul att ha hos oss. Det kommer verkligen att bli en sorg att lämna tillbaka henne.. Vi har inte råd med 2 storhästar när man har ett föl som kostar en hel del & en shettis.

AnnSofie & Ior :)





Lisa & Hubert, lite badning i Åstjärn blev det efter halva vägen av långturen :)






När vi skulle gå i vattnet ville varken Ior eller Hubert kliva i, så jag drev fram Nippran till vattnet. Men hon skulle till en början inte heller gå i vattnet;) Sen tog hon och hoppa jättelångt, jättehögt och jätte osmidigt rakt ut i vattnet, jag satt kvar :) Jag hörde hur både Lisa & AnnSofie skratta åt oss, ingen av dem trodde att jag skulle sitta kvar. Men kul hade vi, Nippran trivdes bra i vattnet när hon väl kom i sen faktiskt :D Söta häst!





Mitt ute i vattnet tänkte hon lägga sig ner oxå ;)



När vi badat klart tyckte Hubert att det var dax att rulla sig litegrann i sanden, med Lisa på ryggen :)..
Haha det såg så kul ut, vi skrattade så vi låg bubbelvikta på hästarna.



På väg hemåt, hästarna taktade hem i regnet..



Tack för en superkul ridtur tjejer :D

När vi äntligen var hemma igen fick Nippran stå inne och torka och sova en stund.
Med Missi & Cane i boxen brevid.



Nu blir det sängen, sov gott allihopa :)



 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0