Åh äntligen:)

Nu äntligen satte jag mig ner;)
Kom hem klockan 1 med tåget ifrån skolan, slängde i oss fika och stack till stallet.
AnnSofie hade blivit erbjuden jobb från 16-22 så de tog hon utan tvekan:P
Så vi skyndade på lite med ridningen, Lova red Mulle och jag gick brevid.
Och AnnSofie red Missi!
Hahaa Mulle va skitpigg idag, han sparka bakut med Lova i traven så hon tappa stigbygeln:)
Men de gick "bja" sa hon med andan i halsgropen;)

Var hemma halv 4 så AnnSofie skyndade iväg på jobb!
Jag fixade pannkakor till barnen, båda 2 åt 3 stycken var:)
Hungriga barn..
Sedan blev det film & mys för dom med lite gotta:) Vi passa på medans mamman till barnen var på jobb..
Finsate & goaste barnen som finns skulle aldrig klara mig utan allt stök & tjafs & "ska inte sova"..
Tycker såå mycket om er:)

Medans dom satt nästan fint & snällt framför filmen så passa jag på att
tvätta, renbädda, diska och städa "lite" när jag hade tid med de:D

Haha justja de kom någon tant oxå när jag gjorde pannkakor, jjag som måste ha full kontroll & fullaste koncentration när jag gör de:)
Hon knacka på & Mio öppnade, Mio viskade..
-Toooove, det kom någon till dig..
Okey, tänkte jag.. Och gick till dörren, där stod det en tant med en massa massa papper.
-hej sa jag.
-Hej AnnSofie, sa hon och sa att hon kom från blabbla blabbla blaa.
-Okeeej, tove heter jag sa ja, och fatta ingenting.
-Jaha okej, det står AnnSofie på papperna.
-Haha ja, men hon är på jobbet.
-Okej, så du är barnvakt?
-Nja, det brukar jag väl inte kalla de eftersom jag bor här.
-Jaha, va praktiskt att ha barnvakten boendes hos en..
-Haha nja så är det ju inte riktigt heller, jag bor här med min flickvän som är på sitt jobb.
-Jaha okej, jag kommer från ...... och har lite papper att lämna ut, varsegod..!
-Tack sa jag & stängde dörren...
Vilken tant alltså...
Mitt i samtalet så ropade Mio att pannkakan i stekpannan inte blev så bra:)
Haha de blev den verkligen inte heller...

Imorgon är det iaf skola halva dagen, ska börja med en Novell på svenskan..
Inte nått jag ser fram imot:D

Näe, nu ska jag göra annat:P









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0