Smådjurskliniken!

Igår kväll kunde min hund inte öppna sitt högra öga, och imorse var det värre.
Efter någon timme på morgonen började ögat på bli grått de lilla man kunde se av ögat.
Så det blev ett samtal med en tjej på Smådjurkliniken i Hudiksvall, och vetrinären som var på ögonavdelningen tyckte att vi skulle komma in på engång.
AnnSofie hade ingen möjlighet att komma hem o skjutsa in oss, så att Mamma fick rycka in.
Jag ringde 10.15 och fick en tid klockan 11, kanon!
 
Mamma svängde in på KLINIKEN, jag bah
 -Men Mamma här är det väl inte?
Jo, det är det väl.
Nä, jag känner inte igen mig, sa jag.
Vi gick in och en tant undrar vad hunden hette, Dexter sa jag.
-Vi har väl inte kommit rätt frågade jag..?
Haha hon skrattade lite o berättade att vi skulle köra en bit till mot swedol, och in till smådjurskliniken!
- Vad var det jag sa Mamma, jag förstod nog min flickväns nästan obegripliga vägbeskrivning bättre än du.
HAHA..
Inte lätt att få stora barn nu mor!

Vi kom iallafall in i tid till SMÅDJURSKLINIKEN,  jag & Dexter fick gå in i en sal medans Mamma & Lova satt kvar i väntrummet tillsammans, Lova lekte gärnet med mamma & allt hundgodis som fanns o köpa..
Kändes bäst så, och lugnast..

Dexter var jätteduktig, tjejen fick lysa i ögat och klämma o känna som hon ville.
Sedan somnade Dexter där han satt..
Han är väldigt snäll min hund:) Hoppas de håller i sig..
Han hade en skada på ögonhinnan, han har antagligen fått en kattklo i ögat eller något annat vast.
Så vi fick 2 olika droppar, ena ska han ha 5 gånger till idag och den andra 2.
Han fick antibiotika och en till spruta med i nacken.
Sen ska vi in igen på återbesök klockan 14 imorgon för att se hur det ser ut, är det lika så ska det tas en massa prover för att kolla upp mer, då ska han inte ens få äta frukost.
Han som äter så dåligt i vanligafall ändå..
Kanske kan peta i han lite frukost vid 7 eller nått så han får lite i magen om vi inte ska in förens vid 2..
Ja, det här blir väl en dyr historia kan jag tänka mig.

Jag som hade lagt undan 2400 kr för att betala hela års avgiften
 på Dexters försäkring & för vaxinationen på onsdag men dom pengarna åker nu iaf..
Så kan det gå!

Men han är lika söt ändå:D
Och jag älskar han lika mycket för de..

Såhär ser min hund ut när han inte mår så bra..
Precis undersökt & vi väntar på att tjejen med ögondroppar ska dyka upp!


Min trötta hund..



Ja, vi får se hur det går..




Kommentarer
Postat av: Emelie

Nä men snutte Dexter..hoppas de blir bättre tills imorgon då ju...



Kram

2009-07-23 @ 18:41:04
Postat av: Annica

SORRY Tove, jag hade ingen aning om att det fanns två veterinärkliniker så nära varandra i Hudik!Bara 600 meter mellan avfarterna! Jag bara körde till den jag visste om, och tyckte väl att det var rätt...... Jag håller tummarna för att det ska gå bra för Dexter nu då!! Kram / mamma

2009-07-26 @ 18:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0