Vilken sväng:)

Idag har jag städat undan lite i lägenheten på förmiddan!
Vid halv 1 tog jag mopeden till hästarna, jag gick & hämtade dom i hagen.
Moa skulle följa med på Mulle, fast med vagnen då.
Vi skulle rida upp till järnvägen och möta Cathrine & Storm men dom hade inte kommit fram än så
vi gick och mötte dom på södravägen. Vi drog oss ner mot skogen, över viadukten & mot masten
i skogen. Sen så tog jag och Moa en väg hemåt som innehöll många stopp, bland annat 3 stycken vattendrag.
Jag fick hoppa av och leda Missi över dom, jag tog små hopp över dom väldigt breda bäckarna som var typ
20-25 cm breda. Och Missi tog & hoppa 120 högt över det & 5 meter långt!
Knäppahäst, tror att hon missbedömde bredden en aning..
Sen när vi nästan var hemma efter en nästan 4 timmar lång tur så väntade bara
ån på oss innan vi kom fram till gården! Det var ju det största & sista stoppet som väntade.
Missi blåvägrar gå, Mulle bara går i utan problem som vanligt när han har vagnen bakom sig.
Men den 21 åriga gamla tanten skulle då rakt inte gå i och bli blöt..
Slutar med att jag fick gå över med ridbyxor, skor & strumpor och leda över hästen ! Jag säger då de..
Men hem till stallet kom vi :) Och kul hade vi.. 
  
 


Tack för en kul ridtur:)



Kommentarer
Postat av: Catherine

...å jag har superdåligt samvete för att det var jag som lurade ut er på denna maraton-tur :P



Tur att ni kom hem helskinnade iaf, även om ni blev lite blöta :)

2009-08-05 @ 23:02:00
URL: http://blog.kulturboa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0