Fredag:)

Känns som det blev en lång dag..

Nu på kvällen har jag ätit med "familjen", ja pappa, tim, tims flickvän emelie, tex och mamma hemma hos pappa.
Något konstigare än så har inte hänt på väldigt länge tror jag;)

Sen gick jag & hämtade Missi & Mulle för jag och Moa skulle ta oss en kvällstur tillsammans.
Jag blev väldigt trevligt bemött måste jag säga, av en häst med bakåt strukna öron & en väldigt hög fart hade
hästen meverik.. Det var bara att hoppa åt sidan, hästen stannar en bit bort, vet inte alls vad hans plan va?
Att mosa mig totalt eller bara göra mig rädd.. Han lyckades inte med något av det iallafall!
Jag gick fram till hästen och då var han som vanligt igen, puttas o ska bli kliad o mysa, det är just därför jag inte blir rädd för honom.. Det är inte hans fel att han är under stimulerad!

Jag fick iallafall ut Missi & Mulle utan att bli mosad & översprungen..
Jag & Moa red barbacka idag, det är mysigt:) Tror att Missi trivs utan sin sadel någon gång ibland oxå.
MEN det gäller att hålla i sig:D Idag blev hon rädd för ett låsas spöke & hoppade åt sidan i 190.
Jag satt kvar:) Moa bara skrattade för Mulle gjorde precis likadant där bakom där dom gick..
Sen galopperade vi efter en sandväg & då hoppade Missi rakt upp i luften o slog den värsta ponnybocken någonsin med mig.. Jäklar va knäpp hon är ibland, öronen var spetsade rakt framåt:)
Jag säger då de Missi, du är knäpp tanten!







Nu har jag precis varit ute med hundarna:)
Så nu är dom klara!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0